piątek, 15 lutego 2013

Gulasz w pół godziny...

Gulasz to temat kolejnego naszego Wspólnego gotowania.
Potrawa  kryjąca niezliczoną ilość możliwości  w komponowaniu składników i osiąganych smaków.
A ja wybrałam coś pozornie mało atrakcyjnego - po prostu gulasz z mięsa wieprzowego.
Bez żadnych ekstrawaganckich sposobów i dodatków.
Bardziej mi w tej propozycji chodzi o metodę, niż o składniki. Jest to niesamowicie wygodny i energooszczędny przepis-baza, który można wykorzystać do samodzielnych eksperymentów smakowych. Nie wybrałam go z lenistwa wciskając taki banał. Wybrałam go celowo, bo sprawdziłam wielokrotnie, w różnych wersjach.
Kluczem do sukcesu jest oczywiście szybkowar.

Gulasz wieprzowy



Składniki:
- 1/2 kg mięsa wieprzowego bez kości (ja wybieram najczęściej szynkę)
- 2 duże cebule
- 1 łyżka mąki pszennej
- 3 łyżki oleju
- sól do smaku
- 1 szklanka wrzącej wody

Umyte mięso pokroić na małe kawałki, obtoczyć w mące i obrumienić na silnie rozgrzanym oleju w szybkowarze.
Wkroić cebulę i też zrumienić.
Wlać wodę, posolić, zamknąć szybkowar i ogrzewać 20 minut od momentu ppcw.
Po otwarciu szybkowara można jeszcze dodać trochę mąki, ewentualnie inne przyprawy i zagotować.

Ja nic więcej nie dodawałam, bo wystarczyła sama sól i cebula, która nadała potrawie wyraźnego smaku.

Gulasz tym razem jedliśmy z kopytkami


i surówką warzywną  (marchewka, biała rzodkiew, seler, pietruszka) z sosem jogurtowo-majonezowym.


Dzisiejszy skład Wspólnego gotowania stworzył takie smaki:
Maggie - Wieprzowy gulasz z ziołowymi kluseczkami
Panna Malwinna - Gulasz wieprzowy z papryką (WEGRY)
Shinju - Gulasz paprykowy
Chantel - Gulasz warzywny Jamiego Olivera (Sycylia)
Mirabelka - Gulasz wieprzowy z soczewicą i bananami
Paszczak - Węgierski gulasz wołowy.

Dzięki za spotkanie :)

Źródło przepisu: H. Jabłonowska "Potrawy z szybkowaru", Wydawnictwo Spółdzielcze, Warszawa 1992

Z książką w kuchni zaproszenie

1 komentarz: