wtorek, 23 kwietnia 2013

Krokiety lub naleśniki - jak kto woli.

W przypadku obsmażanych w panierce naleśników z farszem ich forma jest sprawą drugorzędną. Krokiety różnią się od obsmażanych naleśników tylko sposobem końcowego złożenia placka przed smażeniem. Naleśnik jest zrolowany lub złożony "w chusteczkę" - krokiet to naleśnik z podwiniętymi do spodu końcówkami.
Ważniejsze od formy jest oczywiście smak.
Naleśniki z farszem lub bez robię tylko wtedy, gdy ktoś mi je usmaży. Mamy domowych specjalistów (męskich), którzy to zrobią lepiej, więc po co się  męczyć? Ale jeść bardzo lubię... szczególnie krokiety do czystego czerwonego barszczu.
Farsz pieczarkowy robię najczęściej w wersji podstawowej, tzn. cebula i pieczarki, plus przyprawy. Teraz zrobiłam wersję wzbogaconą o ser i natkę pietruszki. Na taką propozycję trafiłam dość dawno na którymś z blogów, ale nie zapisałam i już przepadło. A nie sądzę, że to była wersja autorska, widziałam później ten przepis na kilku innych blogach.
Krokiety z farszem pieczarkowym
Składniki farszu:
- pieczarki
- cebula
- żółty ser
- natka pietruszki
- sól, pieprz,masło

Do smażenia:
olej, jajko, tarta bułka

Pieczarki obieram ze skórki (jak zawsze), płuczę i rozdrabniam. Cebulę również kroję bardzo drobno.
Na rozgrzanym maśle podsmażam cebulę, dodaję pieczarki. Smażę do czasu odparowania płynu, doprawiam solą i pieprzem. Odstawiam do ostygnięcia. Do ostudzonych pieczarek dodaję drobno pokrojony zółty ser oraz natkę pietruszki.
W tym czasie specjalista od naleśników usmażył co potrzeba, więc można smarować je pieczarkowym farszem.
Każdy naleśnik składamy bokami do środka, a następnie podwijamy końcówki tak jak w gołąbkach.
Następnie panierujemy w rozmąconym jajku i tartej bułce - smażymy na rumiano z obu stron.



 Przepis dodaję do akcji pieczarkowej:

PieczarkowyTydzien2013

1 komentarz:

  1. Zacny klasyk, dawno nie robiłam, dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń