środa, 3 kwietnia 2013

Sałatka z jajkami przepiórczymi

Wielkanocne sałatki z jajkiem w roli głównej to świąteczna edycja Barku .
Ja wybrałam jajka przepiórcze, ponieważ dotąd jeszcze ich nie próbowałam i pojawiły się w mojej kuchni dopiero teraz. Może to się wydawać dziwne, szczególnie przy obecnej dostępności tak wielu towarów. Ale nie pamiętam, żeby kiedyś (w czasach PRL) jajka przepiórcze były w sklepach. Może trafiały się, ale ja ich nie zauważałam. Prawdopodobnie dlatego, że w moim rodzinnym domu nigdy ich nie jedliśmy. Oprócz jajek kurzych znałam kacze, indycze i gęsie, które widziałam w wiejskiej kuchni babci.
Teraz co jakiś czas nadrabiam te braki i z ciekawości smaków sięgam po różne "nowości".

Dość rzadko korzystam z przepisów "sieciowych", wolę swoje książki lub pomysły znalezione w znajomych blogach kulinarnych. Tym razem jednak nic sama nie kombinowałam i chętnie wykorzystałam propozycję z internetu (z małymi modyfikacjami).



Składniki:
- jajka przepiórcze
- pomidorki cherry
- zielone i czarne oliwki
- mozzarella mini (kulki)
- ser feta
- oliwa, sól, pieprz, zioła prowansalskie
- natka pietruszki

Jajka ugotować na twardo (3-4 minuty), ostudzić, obrać ze skorupek.
Oliwki, pomidorki i jajka przekroić na pół. Ser feta pokroić w małą kostkę.
W salaterce ułożyć oliwki, ser, pomidorki, jajka oraz kulki mozzarelli.
Skropić oliwą, przyprawić solą, pieprzem i ziołami. Udekorować natką.


Sałatka jeszcze wielkanocna - biesiadujemy w rodzinnym gronie, choć śnieg pada i w przedpokoju czekają sanki dla Malucha na jutrzejsze zjazdy (z górki na pazurki).
I ostatnia moja propozycja w tegorocznej akcji Mirabelki.


 

2 komentarze:

  1. Pelu, bardzo ciekawa sałatka. I do tego śliczne zdjęcia :)

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwi, dziękuję w imieniu fotografki:)
    Moje zdjęcia pozostaną już byle jakie, z braku sprzętu i czasu na dokształcanie się

    OdpowiedzUsuń