niedziela, 14 kwietnia 2013

Sałatkowo goniąc wiosnę

"Goniąc wiosnę" to temat aktualnego zaproszenia w Barku sałatkowym.
Opóźniona pogoda trochę już nadrabia w temperaturze, ale ziemia pozbywająca się śniegu ma jeszcze niewiele świeżej zieleni. Chociaż i tu widać pierwsze zwiastuny.

Sałatka, którą dzisiaj zrobiłam nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale składniki dobrałam z myślą o "gonieniu wiosny". Najwięcej jest w niej koloru zielonego, rzodkiewki to przedstawicielki nowalijek w dawnym rozumieniu, a miodowy składnik sosu to nawiązanie do wiosennej aktywności pszczół. Jajka - symbol nowego życia...



Składniki:
- mix sałat
- rzodkiewki
- seler naciowy
- zielony ogórek
- natka pietruszki
- pomidorki cherry
- jajka ugotowane na twardo
- sól, pieprz ziołowy


Zielonego ogórka najczęściej obieram ze skórki, podobnie jak usuwam najbardziej włókniste nitki z selera naciowego. Składniki sałatki pokroić w dowolny sposób - ja kroję ogórka w ćwierćplasterki, jajka i  rzodkiewki w ćwiartki, selera - w cienkie paseczki, pomidorki na połowę.
W osobnym naczyniu mieszam najpierw ogórka, selera i rzodkiewki - przyprawiam solą i pieprzem.

Składniki sosu:
- 6 łyżek oliwy
- 4 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżeczka miodu
- sól, pieprz ziołowy
Mieszam wszystko razem w zakręconym dobrze słoiczku przez potrząsanie.


2 komentarze:

  1. Wczoraj jadłam bardzo podobną sałatkę i właśnie zamierzałam ją wkrótce wrzucić na blog i dodać do Twojej akcji ;) tak więc zbieżność będzie całkiem przypadkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nie jest odkrywcza, więc zbieżności się nie obawiam :)

      Usuń