poniedziałek, 13 maja 2013

Rożki szwedzkie

Moje kolejne majowe śniadanie, tym razem na słodko, co w ogóle jest rzadkością śniadaniową u mnie. I jakoś jeszcze nigdy nie robiłam słodkiej wersji rożków, chociaż lubię słodycze. Szukając nowych smaków, teraz wybrałam do spróbowania słodkie nadzienie.

 Składniki:
- 2 łyżki musu jabłkowego
- 1 opakowanie białego serka kremowego
- 1-2 łyżki borówek
- sok z 1/2 cytryny
- 1-2 łyżki miodu
- szczypta cukreu waniliowego
- kilka kropel calvadosa
- 1-2łyżki płatków owsianych
- pieczywo tostowe
- masło

Do miseczki włożyć mus jabłkowy, serek, borówki i miód oraz wlać sok z cytryny. Wymieszać dokładnie na jednolitą masę. Zaromatyzować calvadosem i zagęścić płatkami owsianymi. Jeśli będzie zbyt rzadka, można dodać jeszcze więcej płatków, niż podano w przepisie.
Pieczywo smarować cienko masłem. Na jednej kromce rozsmarować masę, drugą przykrywać.
Opiekać w tosterze przez 3-4 minuty.

Przepis pochodzi z książki

Propozycja podania zawiera również mleczny koktajl owocowy, ale jak dla mnie było to już zbyt mdłe w smaku.

Z książką w kuchni zaproszenie

6 komentarzy:

  1. Ale smakowite śniadanie Elu! Szkoda, że nie mam takiego opiekacza.

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwi - dorobisz się z czasem :) Ja już mam tyle różności, że szafki się nie domykają, a i tak jeszcze mi niektórych sprzętów i naczyń brakuje.

      Usuń
    2. Kiedyś miałam taki opiekacz ale z czasem się zepsuł (a raczej jego zamykania, trzeba było je przytrzymywać dłonią). Może gdzieś jeszcze go znajdę w szafce u Mamy.

      Usuń
  2. O rany - świetne :) Jeszcze nie spotkałam się z takimi sandwichami na słodko :) Podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shinju - w tej książeczce jest jeszcze kilkanaście innych propozycji na słodkie nadzienia. Jeśli będziesz zainteresowana to podrzucę :)

      Usuń
  3. Pelu,
    chciałam Cię zaprosić do wspólnego pieczenia Pavlovej, ale nigdzie nie znalazłam namiarów na Ciebie. Odezwij się proszę na kuchniajosi@gmail.com
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń