poniedziałek, 6 maja 2013

Sałatka z marchewką...

... takie hasło w kolejnym wspólnym gotowaniu.
Zastanowiłam się nad tym, w ilu wersjach występowała w mojej kuchni. I właściwie jestem monotematyczna, bo jednak króluje marchewka w sałatce jarzynowej z majonezem. Ewentualnie  w rozszerzonej wersji, czyli na bazie sałatki jarzynowej coś z dodatkami - na przykład śledzie.

Teraz sięgnęłam do moich książkowych przepisów i wybrałam wersję, która jest jednocześnie kolejną propozycją do edycji Barku sałatkowego "Goniąc wiosnę". Radosna w kolorach sałatka żegluje w poszukiwaniu wiosny na łódeczkach z cykorii. I wiosna nareszcie przyszła, rzucając w ogrody kwitnące jednocześnie: żółtą forsycję, różowe magnolie, białe czereśnie, czerwone tulipany, jakieś fioletowe kwiatki nieznanej nazwy wraz ze stokrotkami i mleczami na tle zieloności traw.

Sałatka z marchewki i cykorii


 Składniki:
- utarta duża marchewka (na najmniejszych oczkach tarki)
- 2 cykorie
- po kilka łyżek kukurydzy z puszki i pestek granatu
- jogurt naturalny
- posiekana natka pietruszki
- sok z cytryny
- sól, pieprz

Z cykorii usunąć gorzki trzon i 2 zewnętrzne liście. Jedną pokroić, drugą podzielić na listki. Pokrojoną cykorię skropić sokiem z cytryny. Dodać do niej  marchewkę, kukurydzę, natkę,  sól i pieprz - wymieszać.
Porcje sałatki ułożyć na liściach cykorii,polać jogurtem i posypać granatem.

Sałatka powstała tym razem w kameralnym gronie wspólnego gotowania - przygotowałam ją razem z Mirabelką i Panną Malwinną.
Od razu widać, że zdjęcie nie moje (to w ramach rodzinnego fotografowania)

Wykorzystałam pomysł z tej broszurki


w ramach akcji "Z książką w kuchni 2012".

 Z książką w kuchni zaproszenie

6 komentarzy:

  1. Też mam tę książeczkę, ale jakoś nigdy nie zwróciłam uwagi na ten przepis :) wygląda u Ciebie pięknie z tymi ziarenkami granatu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takimi składnikami trudno zepsuć efekt wizualny :)
      Ja jestem zakochana w owocach granatu, chociaż bardzo nie lubię tego łuskania. I tym razem robiąc sałatkę miałam "ochotników" do tej pracy. :)

      Usuń
  2. Zapowiada się pysznie :-) Na pewno zrobię w domku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Granat normalnie jak jakieś kamienie szlachetne wygląda w tej sałatce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, taka jego uroda dodatkowa :)

      Usuń