czwartek, 13 czerwca 2013

Szparagi w paczuszkach z ciasta francuskiego

Bardzo łatwe do przygotowania i bardzo smaczne. Kiedy tylko znalazłam ten przepis, znalazł się na liście do zrobienia, szczególnie gdy miałam do dyspozycji zielone szparagi. Bardzo nie lubię obierać tych białych i tak z lenistwa unikam.

Właściwie to prawie dokładna realizacja przepisu, z minimalnymi zmianami.

Składniki:
- 1 opakowanie ciasta francuskiego
- pęczek zielonych szparagów
- cienko pokrojona szynka (ja użyłam pysznego schabu wędzonego domowym sposobem)
- tarty ser
- oliwa
- do posmarowania 1 żółtko wymieszane z 1 łyżeczką mleka

Piekarnik nagrzać do 220 stopni.
Szparagi opłukać, odłamać zdrewniałe końce. Pozostałe łodyżki położyć na talerzu, doprawić solą i pieprzem, obtoczyć w oliwie.
Ciasto pokroić na 6 kwadratów, ułożyć na papierze do pieczenia - ja wykorzystałam silikonową podkładkę.
Każdy kwadrat przykryć plasterkiem wędliny, na środek (po skosie) położyć po kilka szparagów, posypać tartym serem.
Owinąć szynkę wokół szparagów, a następnie zwinąć ciasto francuskie - końce dokładnie zlepić pośrodku.
Ciasto na górze paczuszek posmarować żółtkiem wymieszanym z mlekiem.


Wstawić blachę do piekarnika i piec przez 12 minut. 


2 komentarze: