wtorek, 13 sierpnia 2013

Jajecznica z leczo



Składniki:
- 3 jajka
- kawałek białej papryki
- duży pomidor
- 1,5 łyżki oliwy z oliwek
- 1/2 białej cebuli
- 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
- odrobina soli do smaku

Cebulę drobno posiekać, paprykę oczyścić z nasion i pokroić w paseczki, sparzonego pomidora obrać ze skórki i pokroić.
Na patelni rozgrzać oliwę, dodać posiekaną cebulę. Gdy zrobi się szklista zdjąć z ognia, wsypać paprykę w proszku, wymieszać. 
Dodać paseczki papryki, smażyć 2-3 minuty - dodać pomidory, dusić do miękkości (ok. 5 minut) na średnim ogniu.


Wlać jajka (mogą być rozbełtane, ale ja nigdy takich nie robię - nie lubię) i smażyć na wolnym ogniu mieszając, posolić.
Podawać na ciepło z grzanką razową.

Ja zjadam 1/3 porcji, czyli przypadające mi 1 jajko. Mąż (który nie ma nadmiaru cukru w sobie) zjada resztę...

źródło przepisu: W.Rusin "Co jeść przy cukrzycy", Bielsko-Biała 2013 


Z książką w kuchni zaproszenieWarzywa psiankowate 2013Nakarm Cukrzyka latem


3 komentarze:

  1. mniam. robiłam pare dni temu
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak byłam mała pamiętam, że wymyśliłam, aby do lecza dodać jajka pod koniec gotowania. Pamiętam, że było bardzo dobre. Dziękuję za dodanie tego przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate, dzięki Tobie wróciłam myślami do dziecięcych lat i mojego wspólnego gotowania z babcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja rzadko robię jajecznicę z dodatkami, najbardziej lubię same jajka.
      Czasem jednak urozmaicam sobie codzienność :)

      Usuń