niedziela, 18 sierpnia 2013

Papryki faszerowane po węgiersku

Nie dodaję tego przepisu na blogu dietetycznym, ze względu na obecność białego ryżu, śmietany i mąki pszennej w sosie. Przechodzę na dietę cukrzycową na razie samodzielnie i dość powoli, nie wprowadzam  restrykcyjnie nakazów i zakazów. Daję sobie taki komfort psychiczny - wolniej, ale przyjemniej. Trudno gwałtownie odejść od tak wieloletnich przyzwyczajeń.

Wykorzystałam przepis z bloga Dobromiły

Faszerowane papryki


Składniki (z moimi zmianami):
- 4 papryki (2 żółte i 2 czerwone)
- 25 dkg mielonego mięsa z indyka
- 2 duże pomidory 
- 1/4 szklanki posiekanej cebuli
- 1/4 szklanki surowego ryżu
- sól, pieprz, słodka papryka w proszku
- śmietana, mąka

Papryki umyć, odciąć wierzchy lub spody. Ja zawsze odcinam kawałek od spodu i stawiam papryki "do góry nogami".
Wymieszać mięso, cebulę, ryż, sól i pieprz - napełnić tą masą papryki i ustawić je w garnku. Masa powinna zajmować ok. 2/3 wnętrza papryki (ryż pęcznieje i wyłazi na wierzch).
Sparzone pomidory obieram ze skórki, rozdrabniam (można blenderem), dodaję przyprawy i wlewam ten pomidorowy sok do garnka z paprykami. Jeśli jest go za mało dodaję trochę wody. 
Gotować ok. 1 godziny (wcześniej można delikatnie  sprawdzić widelcem, czy papryki są miękkie).
Wyjąć papryki z garnka, a sos zagęścić śmietaną z dodatkiem mąki.

Rzeczywiście, jak na wymogi kuchni węgierskiej jest to baardzo łagodna potrawa.

Warzywa psiankowate 2013

5 komentarzy:

  1. Te papryczki robiłam troszkę inaczej :-)Tez chciałam przejść na dietę cukrzycową ,muszę parę kilko spaść :-)Może razem?? Będziemy się dopingować??masz może jakieś sensowne przepisy na dania?? Podaje adres email:25beata@interia.pl,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisów na faszerowane warzywa jest dużo, ale ten jest jest bardzo łatwy i mało pracochłonny.
      Napiszę do Ciebie maila, a na razie podaję adres mojego drugiego bloga, na którym wstawiam trochę takich przepisów z książek (staram się podpierać naukowo): http://mojakuchnianadiecie.blogspot.com/
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zacna wersja papryczki faszerowanej i super, że łagodna, bo każdy może zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się bardzo, że użyłaś przepisu z mojego bloga. :-D Nawet mimo tego, że nie jest on mój autorski. Mam nadzieję, że smakowało.

    OdpowiedzUsuń