środa, 30 października 2013

Śledzie w sosie musztardowym



Ciągle szukam najlepszego smaku sosu musztardowego do śledzi, chcąc odnaleźć ten, który mi bardzo zasmakował w trakcie rejsu promem do Szkocji kilkanaście lat temu. Wypróbowałam teraz przepis znaleziony u Majany i chyba się trochę zbliżyłam do poszukiwanego.Dokładne ilości poszczególnych składników można znaleźć na blogu Majany -  źródło przepisu . Ja dodałam wszystkiego "na oko i na smak", szczególnie, że nie mam tak precyzyjnej wagi do odmierzania gramów.  I trochę zmieniłam skład sosu, bo niektóre składniki nie pasowały mi do tego zestawu.

Sos musztardowy
- musztarda francuska z ziarnami gorczycy
- musztarda rosyjska (ostrożnie, bo można przesadzić i zabije wszystkie smaki)
- jogurt naturalny
- biała cebula
- oliwa
- ocet winny jasny
- kurkuma
- sól, pieprz

Cebulę drobno posiekać i sparzyć wrzącą wodą, ostudzić.
Wymieszać dokładnie składniki sosu, doprawić solą i pieprzem - można ewentualnie lekko posłodzić.
Wymoczone śledzie pokroić w dowolny sposób, wymieszać z sosem i odstawić do lodówki przynajmniej na kilka godzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz