czwartek, 17 kwietnia 2014

Sałatka z wędzonym łososiem


Składniki:
- wędzony łosoś
- jajka ugotowane na twardo
- rzodkiewki
- czerwona cebula
- kapary
- rukola
- liście bazylii
- szczypiorek
- grzanki z razowego chleba pokrojone w kostkę

Salaterkę wyłożyłam listkami rukoli, na nich znalazły się pokrojone w ćwiartki jajka, kapary, kawałki łososia, ćwierćplasterki cebuli, półplasterki rzodkiewek. Przyprawione solą, pieprzem i chili - polałam sosem. Posypałam posiekanym szczypiorkiem z bazylią.
W osobnej miseczce podaję grzanki - każdy sobie sypnie dowolną garść.

sos
- 1 łyżka octu z czerwonego wina
- 3 łyżki oliwy z suszonych pomidorów
- sól morska, świeżo zmielony kolorowy pieprz, chili w proszku
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 1 łyżeczka musztardy francuskiej
(tym razem miałam do dyspozycji oryginalną musztardę przywiezioną z Francji; musztarda nazwana "antyczną, pewnie na zasadzie naszych nazw typu "staropolska" - sama w sobie jest mało ciekawą i jak dla mnie zbyt gęstą masą gorczycy, ale w sosie okazała się rewelacyjna).


Przepis dodaję do akcji Mirabelki Wielkanocne smaki

1 komentarz:

  1. Uwielbiam sałatkowe połączenie wędzony łosoś i jajka. A jak do tego rukola to dla mnie pełnia szczęścia.

    OdpowiedzUsuń