środa, 9 lipca 2014

Surówka z młodej kapusty

Kapusta to moje ulubione warzywo, którego spożycie w formie gotowanej muszę ograniczyć (lub nawet zrezygnować) ze względu na trzustkę i wątrobę (własną).
Właściwie nigdy nie robiłam surówek ze świeżej kapusty - jadłam kilka razy "u ludzi" i w restauracji, ale w domu nie miałam ochoty na taką kombinację. Ze względu jednak na dietę, gdy z gotowanymi warzywami muszę bardzo uważać, spróbowałam z kapustą na surowo.

Wybrałam przepis Grażynki , ponieważ akurat (wyjątkowo) miałam wszystkie składniki w domu. Na czele z małosolnymi ogórkami własnego kiszenia. A już wcześniej ten przepis wpadł na listę do zrobienia.
Jedyną moją zmianą jest dodanie tylko jednego jabłka - dwa to jakoś mi się wydawało za dużo

Surówka z młodej kapusty z jabłkiem i małosolnym ogórkiem



Składniki:
- 1/4 główki młodej kapusty
- 1 jabłko
- 2 ogórki małosolne
- 2 łyżki soku z tych ogórków
- 2 łyżki oliwy
- sól, pieprz ziołowy, szczypta cukru
- posiekany koperek

Kapustę poszatkować, posolić, wymieszać i odstawić na 20 minut. 
Na tarce o grubych oczkach zetrzeć bezpośrednio do kapusty ogórki i jabłko. 
Dodać sok z ogórków, oliwę, koperek i pieprz ziołowy do smaku oraz  szczyptę cukru.
Wymieszać i wstawić do lodówki na co najmniej 15 min. przed podaniem jeszcze posypać koperkiem.

Kapusta jest bardzo wydajnym warzywem. Z ćwiartki główki wyszła spora micha surówki.
Nie daliśmy rady we dwójkę, więc następnego dnia dodam trochę wody i ugotowałam. W ten sposób i tak nie uciekłam od gotowanej kapustki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz