sobota, 10 stycznia 2015

Groch z kapustą

Obłożyłam się już dawno książkami z przepisami dla diety cukrzycowej, ale ostatnio niewiele z tego wynikało.
Może w tym roku jednak uda mi się to zmienić.
Przeglądam, szukam, czytam i coraz bardziej zaskakują mnie znalezione propozycje.
Przyznaję, że w niektórych przypadkach nie zaliczyłabym pewnych potraw jako dozwolone dla diabetyków. Prawdę mówiąc dość wyraźnie widać różne podejście poszczególnych autorów - i to, co u jednych jest zabronione u innych figuruje bez problemów.
Trudno laikowi i samoukowi dietetycznemu połapać się w tych nakazach i zakazach, dlatego dodając do posta etykietkę "dla diabetyków" podaję źródło przepisu.

Właśnie takie zaskoczenie zaliczyłam przy tym przepisie - zresztą sam tytuł jest dla mnie niecodzienny. Całe życie znałam tę wigilijną potrawę jako "Kapustę z grochem", a groch z kapustą był bardziej synonimem totalnego bałaganu.  Czasami mam wrażenie, że zdobyte informacje w tym temacie stworzyły u mnie taki właśnie groch z kapustą.

Groch z kapustą


Przepis, znaleziony w tej książce, praktycznie niczym nie różni się od tego, który przejęłam od mojej Mamy. Zamieściłam go kiedyś na moim wcześniejszym blogu, ale jest okazja go powtórzyć skoro właśnie taka kapusta ugotowana


- 50 dkg grochu
- 50 dkg kapusty kiszonej
- 1 cebula
- 1/2 l bulionu warzywnego
- kilka ziaren ziela angielskiego i jałowca, liść laurowy, pieprz sól do smaku
- olej

Groch namoczyć na noc. 
Następnego dnia przepłukać, zalać świeżą zimną wodą i gotować w bulionie do miękkości.
 Rozgnieść tłuczkiem do kartofli.
Kapustę drobno pokroić, zalać wrzącą wodą i ugotować z dodatkiem przypraw.
Cebulę drobno posiekać, podsmażyć (autorka proponuje  na maśle i oliwie).
Wymieszać kapustę, groch i cebulę w jednym garnku 
i gotować kilkanaście minut na wolnym ogniu, 
doprawić do smaku solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz