wtorek, 31 marca 2015

Chrzanowe jajka na kiełkach

Na świątecznym stole w czasie Wielkanocy chrzan jest obowiązkowy - pojawia się jako samodzielny dodatek w różnych postaciach  i jako składnik innych potraw.
Dlatego w dzisiejszym Wspólnym gotowaniu - tym razem w parze z Zuzią,  w temacie "jajka, szczypiorek, kiełki" postanowiłam wykorzystać ten chrzanowy akcent w jajecznym farszu.

Przepis - pomysł własny...


Składniki:
- 4 jajka
- 3 czubate łyżeczki chrzanu
- 3 łyżeczki naturalnego serka homogenizowanego
- 1/2 łyżeczki curry
- sól do smaku
- szczypiorek
- kiełki rzodkiewki
- majonez do dekoracji (opcjonalnie)

Jajka ugotować na twardo, ostudzić.
Obrać, przekroić na pół, wyjąć żółtka.
Wymieszać dobrze chrzan z serkiem, następnie utrzeć z żółtkami i curry - posolić.
Powstały farsz nałożyć w połówki jajek.
Kiełki i szczypiorek opłukać - osączyć.
Szczypiorek pokroić jak najdrobniej.
Na talerzu lub półmisku ułożyć kiełki, a na nich jajka.
Każdą połówkę ewentualnie ozdobić kleksem majonezu i obficie posypać całość szczypiorkiem.

Moim zdaniem ilość dodanego chrzanu zależy nie tylko od naszych upodobań smakowych, ale także w dużym stopniu od rodzaju kiełków. Moje kiełki  (rzodkiewki) są dość ostre i wyraziste w smaku, więc ten stopień ostrości farszu uważam za wystarczający. Ale gdyby to były na przykład kiełki lucerny (są dla mnie łagodne) chyba zrobiłabym ostrzejszy.



Wpis dodaję do akcji Mirabelki "Wielkanocne Smaki"

2 komentarze:

  1. Dla mnie nie ma Wielkanocy bez faszerowanych jajek. Twoja wersja bardzo mi się podoba - lubię chrzan i to jak komponuje się z jajkami. Dziękuję za wspólne gotowanie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja idę jeszcze dalej - nie ma dla mnie dnia bez jajek, co różnie oceniają różne teorie: od szkodliwości do dowolności.
    Ale my bardzo lubimy jajka (ja i mój M.), podobnie jest ze śledziami, to są dwa składniki naszego codziennego jadłospisu. :)

    OdpowiedzUsuń