wtorek, 18 lipca 2017

Ciasteczka owsiane z otrębami

Szukam przepisu na takie ciasteczka owsiane, które będą w jak największym stopniu dietetyczne (dla diabetyków) i uznam, że są smaczne. Znalazłam trochę przepisów, które po kolei wypróbuję.

Jako pierwszy wypróbowałam ten przepis (z kilkoma zmianami składników) i na tej próbie poprzestanę - ciastka nie smakowały mi. Głównie z  powodu otrąb (miałam wrażenie jakbym jadła upieczone zmiotki ze stodoły) i były tak niesłodkie, że straciłam ochotę na dalsze próbowanie. Ale to moje odczucia - niektórzy zjedli bez większych oporów.


* 1 szkl. płatków owsianych
* 1 szkl. otrąb pszennych
* 1 szkl. mąki pełnoziarnistej 
* garść rodzynek
* garść suszonej żurawiny
* kilka orzechów włoskich
* 1 jajko
* 1 szklanka wody z łyżeczką miodu
* 1/4 szkl. oleju 
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki cynamonu

Wymieszać wszystkie składniki - ja zawsze parzę rodzynki
 i inne suszone owoce, jeśli nie suszę ich w domu. 
Ciasto nakładać łyżeczką na papier do pieczenia rozłożony na blasze.
Piec  20 minut w temperaturze 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz