wtorek, 15 sierpnia 2017

Sałatka z arbuzem i serem feta

Propozycja na upały - świetnie smakuje, ale dla mnie pod warunkiem, że arbuz i ser są wcześniej dobrze schłodzone. To sałatka, którą najlepiej jeść zaraz po przygotowaniu, więc już na chłodzenie całości nie ma czasu, a tylko zimne składniki dają uczucie orzeźwienia (o które przecież chodzi w czasie upałów).
Wersja podstawowa to trzy składniki: arbuz, feta i mięta. Taką sałatkę zrobiłam po raz pierwszy dopiero teraz, chociaż uwielbiam arbuzy od dzieciństwa.
Przepis pochodzi z mojej ulubionej "Kwestii smaku"

 
Składniki na 1 porcję:

* arbuz (ok. 20 kosteczek)
* ser feta (ok. 6 kosteczek)
* 2 łyżki posiekanej świeżej mięty
* 3 łyżki soku z cytryny
* 1 łyżka miodu
 
Z arbuza usunąć pestki, włożyć do salaterki, dodać ser feta. 
Posypać posiekaną miętą i polać sokiem z cytryny wymieszanym z miodem. 
Posypać szczyptą świeżo zmielonego czarnego pieprzu. 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam. Robiłam ostatnio w nieco rozszerzonej wersji z oliwkami i cebulą, ale nie zrobiłam zdjęć, więc trzeba będzie powtórzyć ;)

    OdpowiedzUsuń